Historia do rock and roll
Anton Reixa
euskaratzailea: Joanes Urkijo
A.R. Reixa (Anton Reixa) ez da bakar-bakarrik OS RESENTIDOS Vigoko talde rockeroaren kantari eta kanta egilea. Ez da bakar-bakarrik, ez, tipo bitxia, xelebrea, euskal eran txapela buruan daramana. Anton Reixarentzat, musika ez da bere martxa eta ezinegonaren adierazpenetako bat baizik: musikarekin batera berba dator, eta berbaren bidez oso erraza da literaturaren zulo hondogabean erortzea. Poeta suertatu zaigu Reixa han, eta antza denez ez edozelangoa: 1984 urtean Santiagoko Unibertsitateak emandako "Galicia" saria jaso zuen, eta doi-doi aurtengo Urrian argitaratzea izan du, guk garaiz eskuratu eta geurean aurkez dezagun. Lehenengo irakurketa batean, izen asko dakarzkigu burura Reixaren poesiak: Burroughs, Frantziako surrealistak... eta pixkat ere liburuak berak azalean adierazten diguna: HISTORIA DO ROCK AND ROLL alegia.
Cemiterio de coches
epopeia
atzo tania nire alabatxo batek
amets egin zuen ni
hulk harrigarria nintzela
esate baterako
nik ez nuen amets egin artista
trajebainudun baten semea nintzenik
edipo beste edozein legezko errege da
edipo beste edozein legezko errege da
edipo beste edozein legezko errege da
edipo beste edozein legezko errege da
edipo beste edozein legezko errege da
edipo beste edozein legezko errege da
edipo beste edozein legezko errege da
edipo beste edozein legezko errege da
onte tania unha miña filla
soñou que eu era
o incrible hulk
poñamos por caso
eu non soñei que
fose fillo dunha artista en bañador
edipo é un rei coma outro calquera
edipo é un rei coma outro calquera
edipo é un rei coma outro calquera
edipo é un rei coma outro calquera
edipo é un rei coma outro calquera
edipo é un rei coma outro calquera
edipo é un rei coma outro calquera
edipo é un rei coma outro calquera
ihaiek beltzak pic-nic egiten esan zutenean beste gu haiek beltzen merienda diogu filme pornografikotarako gaiak iturgina etxe-arazo bat konpontzen ezkaratzean etxekoandrea azaltzen filmeak mutu izan behar du soil-soilik hots banda bat lantzean behineko hasperenez filmeari usainak erantsi behar zaizkio etxekoandreak azaldu dio iturginari ordaintzeko sosik ez duela gomespumazko txabusina askatu eta gorputza entregatu dio iturginari lanaren ordain moduan filmeak iturginaren lanetan eta ezkaratzeko eskena aurrean gelditu behar du sexu txaka-txakaren eskenak gutxienera murriztuko dira pornografia hots bandan datza batez ere iturgintza lanen eskenetan zehar hots bandak txaka-txakari dagozkion doinuak eskainiko baita ezkaratzeko eskenan ere berriro eragon filmeari usainak erantsi behar zaizkiola sexu txaka-txakaren eskena llaburrean zehar hots bandak iturginaren biraoak gertaraziko ditu etxe-konponketa egin bitartean eta ezkaratzeko elkarrizketa ere guztiau sexu txaka-txakaren hogeita hamar segunduak laguntzeko giro usainak une batean edo bestean etxekoandrea sukaldean prestatzen ari den janarekin kointziditu behar du makailau patatekin ikuslegoari orri bat emango zaio etxekoandreak erabiltzen duen barrujantzia azaltzen merkatal erreferentzia guztiekin zaipekoaren nailongintza prozesua txabusinaren gomespuma errekorra delako oharra eta azterketa bat hipermerkatuek gaurko bizimoduan duren eragin soziologikoaz pornografiaren helburua berotzea da eta ez besterik.
onde eles din negros facendo pic nic eles nosoutros dicimos merienda de negros argumentos para películas pornográficas o fontaneiro resolve un problema doméstico no recibidor a ama de casa explica a película debe ser muda só unha banda sonora con salaios de cando en vez a película debe ter cheiros incorporados a ama de casa explica que non ten cartos para pagar ó fontaneiro desabotoa a bata de goma escuma e entrégase ó fontaneiro en pago dos seus servicios a película debe deterse no traballo que realiza o fontaneiro e nos prolegómenos da escena do recibidor as escenas do tiqui taque sexual deben ser reducidas ó mínimo a pornografía reside mais ca nada na banda sonora durante as escenas dos traballos de fontanería a banda sonora reproduce sons propios do tiqui taque sexual igual durante a secuencia dos prolegómenos do recibidor cómpre insistir en que a película debe levar cheiros incorporaos durante a brevísima secuencia do tiqui taque sexual a banda sonora debe reproduci-las palabras malsoantes do fontaneiro mentres realiza a reparación doméstica e o diálogo do recibidor todo isto mentres dura escena do tiqui taque sexual que son trinta segundos o cheiro ambiental debe coincidir nalgún momento coa visión do xantar que na cociña prepara a ama de casa bacallau con patacas ó espectadores entregaráselles un folleto onde se describe a roupa interior que usa a ama de casa coas súas referencias comercias o proceso de fabricación do nailon da combinación o recordatorio de que a goma escuma da bata é inflamable e unha análise da incidencia sociolóxica dos hipermercados na vida moderna a función da ponografía é a excitación e non outra cosa.
murraik baditu bere akatsak
baita bere birtuteak ere
postsahnenta-postoparizko
chucrutte zarata hura
karamielu paperezkoa
beti urratzen urratzen
berba solteak
feiraco satsuma gudari
liraina hilko naiz itsaso handian
benetako bizitzaren paradoxak
urkatuak zakila xut hiltzen dira
baina ez zakila xut duten guztiak
hiltzen dira urkaturik
beti bazter berean
ibili edo edari alkoholikoak
edan betiere
ordu bereak eta nola
nahasi udazkena itzalarekin
eta udaberria txoriekin
ez al duzu ulertzen
guraso-hiltzailea bultzatzen duen
psikopatia beti pijamaz
lo egitea dela eta
zure portaera zenbat eta emeago
hainbat eta txundituago
utziko duzu bortxatzailea?
izan daitezke mementuak bizimodu
kolektiboan zeinetan betebeharra
foxtrot baten geldotasunak
dromedarioen astuntasunak
hodei pasakorrek ilunduta agertzen den
baina
balio morala zuzenbidearen zentzua
arau-zaletasunaren
indar iraunkorra denaren gainetik
ezarriko dira
andreak haurrak agureak lehenengo
murrai ten os seus defectos
e as súas virtudes
distintas equipaxes de
postventa-postregalo
aquel ruido chucrutte
de papel de caramelo
sempre rachando rachando
palabras soltas
feiraco satsuma gudari
morrerei fermosa no mar maior
paradoxas da vida real
os aforcados morren empalmados
pero non tódolos empalmados
morren aforcados
camiñar sempre pola mesma
beira ou inxerir bebidas
alcohólicas sempre ás
mesmas horas e coma
confundi-lo outono coa sombra
e a primavera cos paxaros
¿non comprendes que a
psicopatía que induce ós
parricidas é a de durmir
sempre con pixama e que
canto máis amable sexa o teu
comportamento máis
desconcertarás ó violador?
pode haber momentos na vida colectiva nos que o deber
apareza oscurecido polas nubes que pasan
pola lentitude dun foxtrot
pola canseira dos dromedarios
pero
o valor moral o senso da xusticia a forza permanente
da disciplina hanse inpoñer por riba de todo
primeiro as mulleres os nenos os anciáns
|